Tisdag

Idag hade jag tänkt plugga lite matte men än så länge har jag inte pallat. Startade dagen med plättar och Gossip girl och sedan drog jag med min bror till ishallen där vi åkte skridskor i två timmar. När allmänhetens var slut så hade Tyresö kk (min gamla konståkningsklubb) träning och jag såg min gamla tränare för första gången på två år. Det kändes väldigt konstigt eftersom det hörde till en helt annan del av mitt liv. Stod och kollade lite innan jag var tvungen att åka hem. Nu har jag mest städat i köket och bloggat.

Imorgon ska jag, Anina och kanske Linda ut till Sigtuna på äventyr och på torsdag har vi planerat att ha harry potter-maraton. Det ska bli kul!


De här hittade jag i rabatten utanför vårt hus (och en massa cigarettfimpar som kom fram när det töade...) Vågar man bli glad och säga att våren har kommit?


Virkat

Ett vitt virkat linne var jag bara tvungen att köpa till sommarn. Så himla fint när man är lite solbränd och kan ha shorts till. Mitt köpte jag på Vero Moda men jag vet att många andra kedjor har liknande modeller. Nu vill jag bara att sommarn ska komma!




Spets

Bara jag som älskar vårens nya spetsmode? Här är ett par av mina senaste inköp:)

Vitt spetslinne ifrån Carlings




t-shirt i svart spets från Gina Tricot




Nagellack - vårens färger

Köpte en tidning för ett par veckor sedan och hittade lite tips på vårens nagellacksfärger där. Bland annat är orange en vårfräsch färg:)


Förlåt för dåliga bilder men jag hoppas att man kan se det mesta:)

Gävle

Nu har jag snart tillbringt ett dygn med min fina vän Julia som bor här i Gävle nu för tiden. Idag har vi shoppat hela förmiddagen och snart ska vi försöka laga köttfärssås innan jag beger mig hem mot stockholm igen. Jag som hade tänkt spara mina pengar shoppade kanske lite väl mycket. Ett virkat linne, ett spetslinne och en virkad tröja blev det. Bilder kommer ev. upp senare. Lovet har precis börjat och jag har mycket att se fram emot.

Söndag

Fortsätter med ett inlägg per vecka. Har inte känt för att skriva något tidigare. Det har väl inte hänt jättemycket den här veckan egentligen. I skolan har jag nog aldrig varit så dålig som nu. Tycker att det är alldeles för kul att sitta och prata och umgås under lektionerna och även fast jag ibland faktiskt försöker anstränga mig och lyssna på en genomgång så är det som en vägg mellan mig och lärarna. Jag hör typ inte vad de säger och jag bryr mig knappt. Det är illa eftersom jag vet att jag inte nöjer mig med ett lägre betyg.

Förutom att jag inte har konsentrerat mig på skolan så har vi haft klädsim inför isvaksbadet på onsdag och jag har tränat lite konståkning inför saskstjärnan (uppvisningstävling) som är på tisdag. I fredags festade jag ganska hårt och i lördags red jag lite dressyr.

Idag mår jag inge vidare. Åkte till träningen och började må illa på isträningen. Senare på baletten blev jag yr och fortsatte må illa och var allmänt dålig på piruetterna bara för att jag blev så himla snurrig. Var tom. tvungen att sätta mig en stund för att det skulle sluta snurra. Konstigt.

Imorn är det skola igen och det är trots att det är måndag skolveckans skönaste dag. Jag börjar klockan 09:05 och skutan 11:10. Kanske kommer ett nagelinlägg senare, om jag orkar lägga upp det.

Kram, Linnea

Ridlektionen igår

Johanna Lindholm fotade oss igår när vi red så här kommer ett par bilder. Bontje heter hästen och jag har fortfarande inte riktigt hittat knapparna men hon blir mysigare för varje gång jag rider henne.
(Snodden har hon för att hon har börjat få ryggproblem. Hon trovdes väldigt bra med den även fast den satt väldigt löst)




Bjuder på den sista bara för att den var så himla fin;)

Veckan som varit

Den här veckan har varit både rolig och jobbig. Jag har sovit alldels för lite och därför varit väldigt trött. I tisdags sov jag hos Linda i klassen för att inte behöva gå upp så hemskt tidigt på onsdagen då vi skulle samlas tio över sju vid centralen. Därifrån tog vi en buss mot Romme för att åka slalom hela dagen. Totalt var vi väl 11 personer ifrån klassen som åkte och alla fick platser längst bak. De flesta sov på bussen men jag pallade inte så jag satt vaken hela vägen. Den totala restiden låg på sju timmar och vi fick bara sex timmar i backen, men det gjorde inte så mycket för vi var ganska trötta när vi skulle hem ändå. Dagen var aslyckad och vi hade verkligen kul.

En av de roligaste sakerna som hände under dagen var när jag, Philip, Benny, Jonas och Amir skulle kliva av sittliften och Amir hade somnat så vi fick panik när vi inte fick upp bygeln. När Amir vaknade och vi skulle ta oss ur liften fick vi så bråttom att både Amir och Jonas ramlade på varann i sluttningen ner. När jag skulle skjuta på med stavarna så kändes den ena kortare än den andra och när jag kollade ner så såg jag att min stav hade blivit helt krokig så jag börjar asgarva och visar vad som har hänt och när jag ska böja tillbaka den så knäcks den på mitten. Jag har inte skrattat så mycket på länge. Stackars Amir, alla snackade om det hela dagen.

Hela tordagskvällen satt jag och pluggade matte inför provet på fredag morgon, inte jättesmart att börja plugga dagen innan men jag hade inte hunnit tidigare under veckan. Provet gick i alla fall bra och när jag kom hem vid två så slockande jag och sov till halv sex. Missade träningen gjorde jag också. Den natten sov jag 11 timmar till och vaknade i morse halv tio.

Ikväll tar jag det lugnt igen. Jag var väldigt taggad på att dra ut men det blev mys med pappa och bror istället. Först spelade vi risk och sen kollade jag lite på melodifestivalen och nu har jag och Henrik suttit och kollat på "Benjamin" på youtube ett tag. Skön snubbe den där Björn.

Imorgon tränar jag på förmiddagen och sen har jag ett arbete att lämna in på kvällen så helgen blir inte så spännande direkt.

Ha en bra kväll!

Nu har det hänt- Mina väldigt långa naglar har gett upp!

I tisdags när jag tryckte på stoppknappen när jag skulle kliva av bussen vek sig tumnageln bakåt. Jag vet inte varför den efter att ha varit stark så länge helt plötsligt gav upp. En spricka fick jag längs nagelfästet och jag besämde mig för att klippa ner resten av naglarna till hälften och fila till dom lite så att skillnaden inte skulle bli för stor. Problemet var att naglarna var så hårda att tången inte orkade gå igenom och när den äntligen gjorde det sprack naglarna ner till fästet.

(Innan)




Det slutade med att jag filade ner alla naglar så långt det bara gick för att låta dom växa ut på nytt och hoppas att dom nya kommer vara minst lika starka som dom gamla. Jag saknar mina naglar löjligt mycket om jag ska vara ärlig. Jag kan inte ens skriva sms på mobilen längre för fingertoppen hamnar annorlunda mot skärmen.

(Efter)



Idag, tre dagar efter nerfilningen har naglarna ändå hunni växa ut någon mm och nu har jag målat en väldigt liten fransk leopardmanikyr bara för att försäkra mig om att det faktiskt går- och der gjorde det! Ibland är det skönt att ha ett högt nagelfäste för då är naglen lång även när den är nedklippt.



(Dåliga bilder på manikyren)

Inspiration

Snälla, ge mig vår och fina käder!!

Nu är ännu en vecka slut

En summering av veckan:

Tisdag
Spenderades på café 60 med fina Felicia (om jag minns rätt). Vi pratade om artonårsdagar och lite allt möjligt. Mysigt hade vi, precis som alltid.

Onsdag
Åkte till kungshallen för att äta middag med några ifrån klassen. Sedan bar det av mot dramaten där vi såg den girige. Hem kom jag väldigt sent och somnade väl vid 12.

Torsdag
Julia och Felicia fyllde 18, jag var bara lite avis men min tid kommer ju också en dag...

Fredag
Tränade mellan 6-7. Sedan hade jag och tjejerna myskväll.

Lördag
Red på förmiddagen och på kvällen åkte jag till vallentuna och Steves fest. Eller fest var det väl inte utan mer chillkrök med sköna människor. Jag hade trevligt i allafall så det var värt resan. Hem åkte vi klockan två och jag var tvungen att ta tre olika bussar, men jag fick sällskap hela vägen till gullmars så resan kändes inte så lång.

Söndag
Somnade fyra inatt och sov sjukt dåligt. gav upp klockan halv 8 och gick upp och kollade på film. klockan två åkte jag, storebror och Ellen till ishallen och mötte upp Tobbe. Åkte på allmänhetens för första gången på mer än  två år! Åh jag och Ellen hade inte åkt tillsammans sen förrförra sommarn så vi fick värsta flashbacken när vi åkte. Riktigt kul var det men jag tog det väldigt lugnt eftersom jag var så trött. Stod i alla fall dubbel salchow, och fick till några piruetter.

Det kändes jättekonstigt att komma tillbaka till sin gamla hemishall efter två år. Hade helt glömt bort hur det kändes att åka i Tyresö. Samtidigt som jag älskar hur jag har det nu så längtade jag tillbaka till hur det var i åttan, när vi så fort vi fick chansen gick ner till ishallen och åkte, till och med när det inte var allmänhetens åkning kom vi dit och åkte i pauserna mellan alla träningar. Vi drömde om att en gång få tävla och gå med dräkt och knut men samtidigt skrattade vi åt våra tankar och trodde inte att det fanns en chans att dem skulle slå in. Nu har jag gjort allt det jag aldrig kunde drömma om då och är självklart jätteglad över det men det är synd att jag inte har kvar den känslan vi hade, för det var så himla kul.



RSS 2.0