Ändrade planer

Fysiken är sjukt seg men nu känns det lite bättre, Ska nämligen sova hos Julia imorgon tills onsdag för att ha lite myskväll och göra klart fysiken tillsammans. Det ska bli sjukt mysigt! Sen åker vi till skolan på onsdagen och efter det ska jag träna så det är full rulle men jag har i alla fall något att se fram emot. Nu ska jag sova för jag måste upp och fortsätta med fysiken imorgon bitti:)


Min söta (och duktiga) Julia:)

Gonatt!

Måndag och bara fyra dagar kvar till helg;)

Nu har jag käkat mellis och ska börja med fysiklabben som ska va inne imorgon. Planeringen är väl sådär men det är ju inte helt ovanligt. Julia satt en hel dag och är fortfarande inte färdig så jag får nog ta och skynda mig lite nu. Pepp pepp!
Kram, Linnea

Psykologii

Nu har jag suttit och skrivit ner sammanfattningar av alla olika perspektiv så nu ska jag börja med alla tusen instuderingsfrågor... Psykologi är typ omöjligt med vår lärare. Hon satte vg+ på mitt förra prov och jag frågade varför. Då sa hon att det berodde på att jag hade skrivit att något "kanske" kunde användas istället för att säga att det används till det. Därför känns det lite svårt att veta vad man ska skriva för hon har alltid något att klanka ner på i mina texter... Aja bara att fortsätta.

Tävlade igår

Igår var det som sagt tävling i Täby. Sonja följde med för att vara moraliskt stöd, hjälpa med smink och hår (det blev jättefint) och för att fota. Hon är så snäll min Sonja. Tävlingen gick verkligen jättedåligt. Ramlade på lutz och misslyckades med axel, dubbel salchow och toeloop. Dessutom råkde jag göra helt fel i programmet och hoppade över ett flygskär, en massa steg, flip och liggpiruett. Det läskiga är att jag inte märkte vad jag hade gjort fel. Det enda som var så konstigt var att jag var färdig så fort. Paniken när man är färdig men inser att det är ca en halv minut kvar av musiken är inte kul! Jag fick improvisera den sista tiden utan att lägga till något hopp eller piruett (jag trodde jag hade gjort alla hopp och piruetter och då får man inte göra fler). När jag kollade på videon efter skrattade jag. Fy vad pinsamt det var! Det roliga var att ingen, inte ens min tränare såg att jag gjorde fel. Jag lyckades lura alla och tom mig själv att jag åkte som jag skulle. Tur i alla fall att jag inte fick en sån där black-out så att man stannar till och inser att man inte har någon aning om hur programmet fortsätter. Nä usch den här tävlingen glömmer vi bort. Det var första gången jag ramlade på tävling och jag inser nu hur mycket det förstör resten av programmet. Självförtroendet försvinner helt!


(Bild ifrån förra tävlingen)

Sonjas bilder kanske kommer upp senare, på dom ser man ju inte mina missar;) Idag städar jag, packar upp och ska snart sätta mig med psykologin inför provet imorgon.Här är min planering inför nästa vecka: MÅN:Psykologiprov!, Skriva fysiklabrapport TIS: Träna i grimsta, plugga fysik. ONS: Träna på mossen TORS: Skriva debattartikel FRE: Engelska nationella skrivdelen, träna på mossen eller ev. gå på tjejmiddag på kvällen. LÖR: Rida, skriva debattartikel. SÖN: Horseshow?

In da car

Nu är Jag och papi på väg in mot stan för att plocka upp Sonja. Sen bär det av mot Täby för tävling:) Jag har tufft motstånd idag men är rättade till 1000 så det kommer bli askul hur det än går.

11-11-11 11:11

HEJ!
Idag är det den 11 november 2011 och nu är klockan 11:11:11 Haha jag tycker i allla fall att det är coolt;)

Igår fick jag en gratis ridlektion av Nisse-pisse för hon var sjuk. Stört mysigt att rida på ponnylektion igen, det var över 2 år sen! Jag fick den nya hästen Finals som är ganska ung och grön, men han var verkligen jättemysig. Therese tipsade mig om att flirta med Jessica så att jag fick rida honom på storhästlektionerna ibland. Åh jag blev helt kär i hästen, synd att han oftast går ponnylektion.

Såhär ser Finals ut:)

(bild tagen från tyresö ridskloas hemsida)

Skolan kommer döda mig snart.

Åh jag har kollat igenom planeringarna för kommande veckor. Jag skojar inte, vi har ca 4 examineringar varje vecka...Hur ska vi hinna? Nästa vecka har jag 4 stora grejer och jag ska tävla den helgen så jag måste gå på alla träningar. RÄDDA MIG NÅGON!??:((

Benjamin button...

Kollade just på filmen. Brad Pitt var farligt snygg när han var yngre. Jag vet vem jag ska drömma om i natt...

Feber

åh orkar inte. Jag vaknade i morse och hade feber. tänkte att det skulle va skönt att va hemma och ta det lugnt och kanske plugga lite men sen kom jag på att jag var tvungen att gå på fysiken för vi hade en viktig laboration. Pappa sjukanmälde mig för att jag skulle slippa gå på svenskan och engelskan så 15:20-16:40 var jag i skolan. Jag var helt off i huvudet så det var skönt att vi laborerade i grupp.

När jag kom hem kollade jag på yes man, skins och bonde söker fru. Imorn har vi studiedag så då ska jag plugga hela dagen. Sen hoppas jag att jag orkar träna på kvällen.

Modelljakten

Satt precis och kollade på avsnitt 8 i modelljakten. Programmet börjar bli bra nu när utmaningarna börjar. Jag blev lite besviken när judith åkte ut för jag tyckte om henne. Jag gillar att kolla på modellprogram, speciellt victorias sectrets- fashionshow. Modellerna är så långa, snygga och självsäkra.

Ända sen jag var liten har jag varit så mycket längre än alla andra och gillade det inte först. Jag tröstade mig alltid med att tänka "Jag har i alla fall längden för att kunna bli modell", men nu känner jag inte riktigt så längre. Jag vet hur mycket mer det är som krävs för yrket och jag har inte alla dom egenskaperna, men det gör inget för jag älskar att vara lång. Jag skulle absolut inte vilja vara kort. Att vara lång har blivit min grej och jag är stolt över det.



Alltid lite längre än dom andra:)

Svar på kommentar

johanna om Måndag och första dagen på andra delen av höstterminen.:
G r y m t snygga naglar Sten!! :D

Svar: Vad glad jag blir!:D

Upp och ner

Allt blev bara kaos nu.. inget blir bra hur jag än försöker få ihop det. Det jag såg fram emot försvann och det jag inte ville skulle komma blev framskjutet. Vad händer nu då, när inget blir som planerat?

Småsaker egentligen men dom känns så stora just idag...

Här är en lista på saker jag ska ha gjort den här veckan. Det är inte så mycket så det är skönt.

- Burning Issue (argumenterande engelskauppsats)
- Plugga Matte
- Handla saker på butterix (förhoppningsvis med Cornelia)
- Vara på varenda träning (tis, ons, fre och söndag)
- Spela RISK med Tobbe och bror (på söndag)

Fan vad jag ser fram emot detta... haha nä nu deppar jag sönder;)

Måndag och första dagen på andra delen av höstterminen.

Idag är det fags för skola igen. jag hade en massa arbeten jag hade tänkt att jag skulle ha gjort färdigt under lovet men jag sköt upp det och gjorde bara en sak utav fyra. Men nu har jag en vecka på mig med den ena saken och dom andra är till nästa vecka så det ska nog gå bra. Lovet har i alla fall varit underbart och jag har hunnit med mycket även fast det kändes som att jag sov hela dagarna.

I förrgår var jag som sagt på fest i Tumba och det var faktiskt kul, även om det var en bit att åka. Kom hem kvart i 4 om jag kommer ihåg rätt så jag var ganska trött igår. Söndagen spenderade jag hemma i soffläge och kollade på så många filmer jag hann och målade naglara. målet var att se så mycket film att jag blev uttråkad så det skulle va lättare att sätta sig med plugget sen men det hände aldrig tyvärr...

På kvällen kom Tobbe (min brorsas kompis) och vi kollade på Thor och åt B&J.

Såhär såg jag ut i lördags

Och såhär ser mina naglar ut nu

Läskigt!

Idag när jag var ute på min shoppingrunda var jag med om något jätteläskigt. Jag stod i kön på H&M och kände att jag höll på att svimma, allt susade runt mig och jag började se prickigt och flimrigt. Jag skyndade mig ut ifrån affären för att sätta mig på en bänk och allt runtomkring lyste i neongrönt och alla röster runtomring blev en enda röra och jag kände mig som i en burk. När ja satte mig ner såg jag nästan ingenting, allt bara flimrade. Gud vad dåligt jag mådde, typ kallsvettades och allt.

Sen kom en dam fram till mig och sa, "Du mår inte så bra va?" Hon var jättegullig och gick och köpte en colaburk till mig och väntade tills jag hade pratat med pappa i telefon. När jag hade suttit ett tag och fått i mig lite socker började jag må jätteilla men så fort jag fått i mig en macka mådde jag typ bra igen men jag var så rädd att jag skulle tappa medvetandet mitt på stan och inte komma hem. Jag hade tydligen blodsockerfall eller något och nu är mamma och pappa jätteoroliga över att jag inte kan sköta maten, bara för att jag glömde att äta lunch...

I alla fall. Inne i stan köpte jag ett par träningsbyxor och ett par shorts mm.


Jag köpte bara shortsen:)

Nu måste jag sova för imorn ska jag på nån fest i Tumba så jag vet inte när jag kommer i säng.
Gonatt!





Shoppingdag

Nu bär det av in mot stan för lite höstshopping. Det var så himla länge sen sist så nu spricker jag nästan av shoppingsug. På inköpslistan står:

-maskeradgrejer
- träningsbyxor
-höstkläder
-foundation och puder


Ses!
Kram, Linnea

Svartvitt




H&M Dressingroom

Skulle egentligen plugga idag men fastnade framför datorn..duktig som jag är. Får väl börja nu då. Här är i alla fall ett par outfits ifrån H&Ms kollektion. Jag vill shoppa!



Kram, Linnea

Inspiration




Kenzas.se

En av mina främsta inspirationskällor.
Kram, Linnea



Mys-onsdag

Jag började dagen med att städa mitt rum och tvätta. Sen åkte jag en vända till Nils och kollade på film och åt säsongens första lussebullar (så gott!). Vid sjutiden gick jag till centrum och mötte Emsi för att köpa pizzaingredienser och sedan tog vi buss 840 till älta gård för att ha pizzabak med Josse och Hanna. Efter mycket pizza, glass, popcorn, te och saft tog vi en väldig omväg för att komma hem. två bussbyten och en timmes resväg när det bara är ett par km mellan älta och trollbäcken. Mysigt hade vi iallafall så det var verkligen värt det!



Här är en bild ifrån vårt pizzabak förra året. I år var dock vår söta vän Cornelia i skåne så hon kunde inte vara med. haha söta vi var...


RSS 2.0