Chillarhelg

Igår kväll åkte jag hem till Carro och hade myskväll. Vi såg filmen "the switch" (inte säker på namnet) och sen slocknade vi vid 12. Båda var jättetrötta så det var grymt skönt. Halv 8 vaknade vi och gjorde oss iordning snabbt för att Carro skulle hinna till stallet i tid (Hon skulle tävla).

När jag kom hem åt jag en extra frukost och packade iordning väskan innan jag åkte till bromma för att träna en timme Is och ha balett. Det var bara jag och Vera som kom på träningen så vi fick väldigt mycket hjälp. Min dubbel salchow har blivit mycket bättre, jag kommer runt men när jag ska landa så touchar jag i med vänster foten (ajabaja). Efter dubbel salchow hoppade vi axel och det gick bra idag för en gångs skull. Lyckades stå flera stycken varav den sista faktiskt blev väldigt bra. Lutz hoppade vi också och jag provade att hoppa dubbel även på den. Men det är mycket svårare än andra dubbelhopp eftersom den är två hela varv i luften och det är svårt att hinna rotera färdigt.

På baletten hoppade vi en massa småhopp så jag och vera var helt skakiga i vaderna när vi var klara. Herregud vad jobbigt det kan vara!

Nu ska jag sätta mig och förbereda min svenska essä och sen ska jag fortsätta att bara ta det lugnt.

Puss och kram, Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0