En "liten" catch-up

Jag har inte bloggat på ca 2 månader. Det är en väldigt lång tid och det har hunnit hända väldigt mycket. Här kommer en liten catch-up om vad jag varit med om.

Mars 24: Finaltävling Stockholm cup
Jag fick veta en vecka i förväg att jag kommit vidare till final i konståkningstävlingen Stockholm cup. Eftersom jag nästa säsong ska få ett nytt program och var helt säker på att jag tävlat färdigt hade jag inte åkt igenom mitt program på gansla länge. Kul var det i alla fall och jag stod min dubbel salchow bra för första gången på tävling. Ett bra avslut med mitt gamla program helt enkelt. Nu ser jag dock fram emot ett nytt program med ny musik. Efter att ha åkt till samma låt i två år blir man ganska trött på den.


Taggad brud innan tävlingen.

Konståkning i allmänhet
Den här träningssäsongen är snart slut. Jag tror att jag har en vecka av träningar kvar innan vi får sommarvila, eller vila kan man inte kalla det för vi har alltid ett fystest innan och efter sommarn för att vi ska träna under sommarlovet. Det är ganska bra egentligen för jag har nog aldrig varit så vältränad som jag var i augusti förra året. I år har jag inte anmält mig till något träningsläger. Det känns konstigt. Jag brukar alltid ha något inplanerat och nu har det inte blivit så. Det är synd för det kommer leda till att jag tappar stört mycket teknik tills augusti då "igångsättningslägret" och försäsongen börjar.


Sonja har fysträning med några av de yngre åkarna.

Mars 31: Fest hos Carro 19 år
Den här festen kunde ha varit så himla nice. Vi hade fått dit både DJ och grymma högtalare vilket gjorde det stört kul att dansa. Festen började verkligen bra, jag hade väldigt kul och var riktigt festtaggad. Efter ett tag spårade det tyvärr och jag får mest ångest när jag tänker på allt som hände. Jag gjorde inte alltför mycket jag ångrar men hela stämningen blev förstörd när folk började slåss och ta sönder saker. Min, eller "vår" vattenpipa blev stulen också. R.I.P. Jag känner en viss tomhet nu när jag aldrig kommer få se den igen;). Nej, den här festen gick inte så bra så jag har valt att radera den ur mitt minne.

April 6-7: 18-årsfest och födelsedag
Jag fyllde 18 år! Obeskrivlig känsla. Jag hade bjudit ca 40 personer hem till mig dagen innan jag fyllde år för att vi skulle kunna fira mig vid 12-slaget och det var så himla roligt. Jag hade i princip alla där jag ville (Några guldsjälar kunde inte komma) och alla stod och räknade ner de 10 sista sekunderna till midnatt. Sedan sjöng de för mig innan jag öppnade champangeflaskan och sprutade ner halva köksgolvet. Jag hade aldrig kunnat önska mig en bättre födelsedag och jag är så himla tacksam för att alla bidrig till att göra min kväll så speciell.


Sofie, Sonja och jag.

18 år!!!

Morgonen efter, på min födelsedag, hade jag ingen röst. Hur mycket jag än försökte prata kom det inte ut ett ljud. Lite trist eftersom jag så gärna ville berätta hur kul jag hade haft det och vad jag älskade livet just då. Rösten kom tillbaka efter två dagar och känslan av att kunna prata igen var underbar. Nu efteråt ångrar jag lite att jag försökte prata så mycket när rösten inte fanns för jag förstörde mina stämband. När jag pratar låter jag i princip likadant men jag kan inte få fram toner som jag brukade när jag försöker sjunga. Låter mest som en 16-årig målbrottspojke. Undrar om rösten kommer bli som den var igen. Jag hoppas det.

April 8-18: Peking
Dagen efter min födelsedag flög jag och min underbara familj till Peking. Vi var där i 10 dagar och det var en upplevelse jag aldrig kommer att glömma bort. Peking är en otroligt fin stad där det finns hur mycket som helst att hitta på. Det känns som att hur länge man än är där blir man aldrig färdig med staden.

Förutom att gå på stan och besöka olika marknader gick vi i en massa parker och besökte kinesiska muren och den förbjudna staden. Utsikten från Kinesiska muren var den finaste jag sett. Jag ville inte därifrån. Just nu längtar jag bara tillbaka. I Kina var det 30 grader och sol medan det hemma var snöstorm och ett fåtal plusgrader.


Ming-gravarna.

Fina familjen på den kinesiska muren.







Houhai-sjön, Syskonkärlek;)


Maten i Peking var ett kapitel försig. Man förstod sällan vad det var man beställde in så varje måltid var en överraskning. Hade däremot för det mesta väldigt tur och fick oftast in kyckling eller biff. En gång tror jag däremot att jag blev serverad magsäck, det såg så äckligt ut att jag inte vågade äta mer än en tugga. Första halvan av resan var jag tyvärr så förkyld att jag inte kunde känna smak på något jag åt. Väldigt trist. Tur att smaken kom tillbaka till slut i alla fall.


Syskonskål:)

Shoppingen var inte så enkel som jag hade trott. Försäljarna kunde gå så långt att de drog i en och man blev mest bara arg. När man väl blev lite intresserad av att köpa något fick man knappt chans att tänka innan de var på en som klistermärken. Lura en på pengar försökte de också. Sälja plastväskor för över 1000 spänn och tro att vi ska gå på att de är gjorda i äkta läder. Att shoppingen var så ansträngande gjorde att jag inte handlade så mycket som jag tänkt. Det jag fick med mig hem bestod till störst del av nagellack och andra manikyrprylar. Det fanns hur mycket som helst. Inte bara på marknader utan i ett köpcenter hittade jag 10 butiker fullproppade med allt man kunde önska sig. Jag blev så lycklig! Priserna var dessutom lägre än en tiondel av ursprungspriset i vissa fall. En stor burk med glitter kunde kosta 3 kronor och ett A4 med 12 kartor nagelklistermärken gick på 15 spänn. Jag blev en riktig shopaholic.





Peking är just nu det land jag besökt och gillat mest. Jag räknar med att åka dit igen om ett år när mamma ska ha sin praktik där för att lära sig akupunktur. Jag längtar så mycket redan!

April 24: Carros studentskiva
Min första kväll på krogen spenderades på studentskiva på Collage- Livingroom. En riktigt misslyckad skiva om jag ska vara ärlig och jag hade verkligen inte kul. Jag var utklädd till "Jag har aldrig piercat mig"och kände mig ungefär som blandningen mellan en raggare och en tjur. Fast en ganska snygg och cool sådan;)


Cow

April 28: Fest- Michel 18 år
En kille i klassen fyllde år och jag tog med mig Ellen, Linnea och Amanda dit. Hanna var där också. Jag har inte så mycket att säga om den här kvällen förutom att jag är en kung. Philip och jag hade shottävling och nästa gång tänker jag tävla mot någon annan. Det kommer sluta bättre då. Men jag tog i alla fall mycket mer än jag trodde och så mycket mer än många andra så jag är fortfarande bäst. Även om Philip vann kommer jag alltid att vara kung.

April 30: Studentskiva och Valborg
Studentskiva nummer två, även min andra gång ute. Denna gång på Pure tillsammans med 560 andra personer. Temat var maskerad och jag hade på mig en svart fjädermask och en svart klänning. Den här skivan var riktigt rolig. Jag var där med sköna människor och träffade personer jag kände. Efter att ha dansat väldigt länge och blivit trampad på tårna så att jag knappt kunde gå drog jag, Fredrik, Alexander och Anton tillsammans därifrån. Jag bestämde mig för att åka vidare och träffa Philip och hans kompisar för lite käk medan de andra åkte hem.


Maskerad

Efter en cheeseburgare på donken gick vi till vasaparken och snackade och spelade lite fotboll innan jag drog mig hemmåt runt 6. Riktigt trevligt hade jag i alla fall även om kvällen inte slutade som jag hade föreställt mig. Ibland är det riktigt kul att vara lite spontan.

Nu: En lugn helg
Efter en lång period då det hänt väldigt mycket är det himla sköna att inte göra någonting. Igårkväll gick jag ungefär en km hem till Emma för att ha filmmys med henne och Hanna. Det var ungefär lagom ansträngande. I förmiddags var jag en sväng i stallet och red Gabbi och nu ikväll tänker jag ha lite egentid och bara ta hand om mig själv och ta det riktigt lugnt. Det är så skönt för det var allt för länge sedan jag var ensam på en helg.






Garbija

Det var väl ungefär vad som hänt sedan sist. Ett riktigt långt inlägg blev det. Hoppas jag orkar hålla igån gbloggandet så att jag slipper skriva ett såhär långt inlägg igen. Kram, Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0