Water marbling

Provade att göra en marbling effekt på mina naglar igår men jag hade tyvärr inga bra lack som spred ut sig som dom skulle och när färgen väl satt på nageln gled den av. De säger att det krävs erfarenhet och bra lack för att man ska lyckas och jag kan intyga att det är INTE så lätt som det ser ut. Jag förstår inte hur de lyckas...

Här är min nagel:

(Tog mina fulaste och billigaste färger för det går åt väldigt mycket lack)

Här är hur det ska se ut:

(http://mysimplelittlepleasures.blogspot.com)

Nu hade jag inte samma mönster som henne eftersom jag hade en mindre kopp för att slippa använda så mycket nagellack.

Här är en tutorial på hur hon gjorde sina coola naglar. Det ser så himla enkelt ut!


Kommentarer
Postat av: Fian

Hej nea!



Det här inlägget var jätte bra och man lärde sig lite också :) har aldrig sett någon gör så här förut :D

2012-01-05 @ 15:49:36
Postat av: Linnea Stenberg

Tack! Kanske fortsätter lägga upp tutorials då:)

2012-01-05 @ 16:18:41
Postat av: Amanda

Är det bara vanligt vatten hon har i koppen från början?

Fortsätt göra sånna här inlägg, det är riktigt kul att läsa och titta på!

2012-01-06 @ 18:00:24
Postat av: Linnea Stenberg

Jag har förstått det som att det fungerar bäst att göra det i vatten man köper på flaska för att det kan finnas mineraler och sånt i vatten ifrån kranen. Jag gjorde med vanligt kranvatten men jag vet inte, det kanske var det som gjorde att mitt blev så misslyckat?:) Tack, det ska jag göra:)

2012-01-06 @ 18:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0