Nyårsafton

Efter att ha proppat i mig ipren och och hostmedicin som innehåller både 96% etanol och en del morfin kunde jag till slut åka iväg till Ulrika för att fira nyår. Helt borta i huvudet var jag men jag hade trevligt ändå. Kändes mest som om jag drömde och typ gick i sömnen, en riktigt konstig känsla måste jag säga. Var väl kanske inte så social som jag brukar och måste ha sett rätt så efter ut när jag satt där och försökte hänga med i samtalen. Men bättre att vara host- och feberfri och kunna vara där än att sitta hemma och ha så tråkigt så att jag spricker. Däremot blev jag ju lite besviken när alla andra skålade med skumpa och jag inte kunde skåla med dem, det är ju inte en hit att dricka alkohol med morfin i kroppen.

Hem åkte jag vid halv två för då började hostmedicinens effekt avta och jag ville inte hosta ner alla på festen så då fick jag tacka för mig och åka hem till sängen.

Idag är en sån där dag då alla är bakis och beställer hem pizza tillsammans med alla vänner de firat nyår med men jag sitter här hemma lika sjuk som tidigare och hoppas att jag ska slippa den här hostan snart. Man blir så himla trött av att hosta så mycket och dessutom ha morfin i kroppen. Jag har försökt hela lovet att ta mig igenom en bok på engelska som vi ska ha läst färdigt till efter lovet men efter ett kapitel eller två så slutar ögonen att fokuresa och jag somnar istället. Boken är 440 sidor och jag har hittills lyckats läsa 106. Ganska skönt i och för sig att kunna sova hela tiden men jag kan ju inte få någonting gjort.

Hoppas mina lärare förstår att jag har varit dålig så att det inte gör något att jag blir lite sen med alla inlämningar och böcker mm...

Planen att jag skulle hinna träffa alla mina vänner på lovet går ju sådär kan man ju säga och det blir färre och färre dagar kvar på lovet. Nä, nu måste jag bli frisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0