Hoppning

Fick inte rida Nougat idag utan det blev en helt annan häst för mig. Gabon heter han och är den yngsta hästen vi har just nu (född 06). Det kändes riktigt konstigt att sitta på honom, han är inte alls lik någon av hästarna jag ridit på slutet så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. I början var han mest seg och vinglig men mot slutet gick det mycket bättre. Han är ganska söt även om han är lite ung och osäker. Efter ridningen stannade jag kvar i stallet och städade lite inför Lokaltävlingen imorgon. Jag ska alltså vara i stallet klockan 7 för att dela ut fika och agera springpojke om hjälp behövs. På kvällen är det tänkt att jag ska träna men vi får se om jag orkar det, det finns en risk att jag är sjukligt trött.


Gabón på sommarbete. (Bild ifrån ridskolans hemsida)

Kram, Linnea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0