Fading - Tutorial

Eftersom det har blivit efterfrågat tänkte jag visa hur man kan måla naglarna såhär:




Det finns flera sätt att gå till väga på men jag föredrar att dutta med en svamp istället för att måla med en pensel. Med en svamp får man en finare övergång och man slipper den där randiga känslan. Jag gick in på youtube och letade efter bra tutorials på hur man gjorde men hittade ingen som gjorde exakt som jag.
Här är i alla fall en video som visar en teknik som liknar min:



Man behöver:
- ett underlägg som man kan hälla ut nagellacken få för att dutta eller blanda nya nyanser. (det ger finast övergång)
- En eller fler svampar. Man väljer själv hur tät man vill ha. Jag kan själv känna att det är svrt att få en suddig kant med en makeup-svamp eftersom de är så himla täta, men alla andra verkar ju lyckas bra med det.
- Helst ett glitterlack eller ett topplack och glitter i en matchande färg. (Det jämnar ut effekten och ger designen en kick)
- Minst tre olika nyanser på nagellack. (har man bara två så går det utmärkat att blanda lacken och skapa fler olika nyanser, då får man ett bättre resultat och en finare övergång)
- TIPS: Måla inte lacket direkt på svampen och dutta, då får du för mycket lack åt gången utan dutta på ett underlägg och den på nageln:)

Annars är det bara att testa på! Lycka till:)
Kram, Linnea

Kommentarer
Postat av: Fian

Vilken färgen föredrar du att göra? :) <3

2012-01-07 @ 21:03:26
Postat av: Linnea Stenberg

Jag har inte så många färger där jag har flera nyanser inom samma färgskala än. Det fattas ganska många nyanser i min samling. Favoritfärgerna just nu är nog blå, lila och rosa.Sen är det väldigt kul att experimentera så jag brukar försöka med en massa olika:)

2012-01-07 @ 22:22:15
URL: http://linneastenberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0